
Veilig op reis in coronatijd
Jouw veiligheid is onze prioriteit.
We willen dat je met een gerust hart je reis kan boeken, op reis kan vertrekken en van je reis kan genieten. We hechten als Canada Travel Designers veel belang aan een transparante communicatie, zeker in coronatijden. We proberen je dan ook zo goed mogelijk te informeren. Meer dan ooit beseffen we dat persoonlijk contact met onze reizigers uiterst belangrijk is. We proberen elke klant zo goed mogelijk te helpen door ons flexibel op te stellen. Samen komen we altijd tot een oplossing.
Snak je dus naar het vooruitzicht van vakantie maar ben je onzeker om reisplannen te maken? Dat begrijpen we volledig. Met Canada Travel Designers kan je met een gerust hart op reis vertrekken. Hoe? We lijsten alle informatie even voor je op.
Zorgeloos op reis dankzij ons duidelijk annuleringsbeleid
- Boek je reis en betaal een voorschot van 40% van de totale reissom en je afgesloten verzekering. Het saldo betaal je ten laatste 6 weken voor afreis
- Als je niet wenst te reizen, kan je annuleren onder de geldende annuleringsvoorwaarden. We raden je daarom aan een annuleringsverzekering af te sluiten die de meeste annuleringen volledig verzekert (de poliskosten moeten altijd betaald worden, ook al geldt een kosteloze annulering – zie Algemene Voorwaarden).
Reisrestricties? Geld terug!
Ben je klaar om op je droomreis te vertrekken, maar werden er plots reisrestricties ingevoerd voor jouw bestemming? Geen zorgen, je krijgt het betaalde bedrag gewoon terug.
Wat zijn reisrestricties?
- Als je afreist naar een gebied dat buitenlandse reizigers (enkel van toepassing voor reizigers die over een geldig EU Digital Covid Certificate beschikken) een quarantaineplicht van minstens 2 dagen oplegt bij aankomst.
- Als je afreist naar een gebied dat inwoners uit België of Nederland niet toelaat.
Let op: wanneer het land van bestemming een bewijs van inenting tegen corona of een negatief testresultaat (PCR, Ag,...) zou vragen, is dit geen reden om gratis te annuleren. De kosten van dergelijke testen of bewijzen kunnen niet verhaald worden op Xplore the North NV.
Gelden er geen reisrestricties, maar ben je ziek op het moment van vertrek? Als je een reisannulatieverzekering hebt afgesloten kan je hierop terugvallen. Bij elk reisvoorstel bezorgen we je alle info over de verzekeringsmogelijkheden.
Steeds up to date & een persoonlijk contact met jou als reiziger
We houden de Belgische & Canadese reisinformatie nauwlettend in de gaten. Zo houden we onze reizigers steeds op de hoogte als er belangrijke wijzigingen zijn. Hieronder kan je de laatste update nalezen:
(update 25/02/2022)
- Afreizen naar Canada is mogelijk voor volledig gevaccineerde reizigers. Je bent volledig gevaccineerd als je de 2de dosis van een erkend 2-dossisen vacin (Pfizer, Moderna, Astra Zenica) of ene dosis van het Johnson & Johnson vaccin minstens 14 dagen voor aankomst in Canada hebt ontvangen. Hiervoor kan je het EU Digital covid certificate gebruiken dat je ook zal uploaden in een speciaal voorziene applicatie (ArriveCan). Deze regel geldt voor elke reiziger vanaf 12 jaar.
- Elke reiziger dient een negatief resultaat van een virale covid test voor te leggen aan de luchtvaartmaatschappij voor vertrek. Deze moet binnen 24 uur voor het vertrek naar Canada worden uitgevoerd. Een virale covid test kan een antigeen (Ag) (snel)test zijn, een PCR test kan ook maar is niet meer verplicht.
- Bij terugkomst in Belgie is op dit moment geen quarantaine of PCR test verplicht. Quarantaine of testing bij thuiskomst is geen reden tot kosteloze annulatie van je reis. Bij terugkomst in België dien je ten vroegste 48u voor aankomst in België maar alleszins voor vertrek uit Canada het PLF (Passenger Locator Form) in te vullen.
Aangezien dit alles een dynamisch gegeven is kan je de actuele regels ook steeds nalezen op volgende websites: info-coronavirus.be/nl/reizen en de website www.diplomatie.belgium.be
Het voldoen aan bovenstaande inreisvoorwaarden behoort 100% tot de verantwoordelijkheid van de reizigers. Indien een reiziger hier niet aan voldoet en daardoor niet kan reizen, wordt dit niet gezien als ‘reisrestrictie’. Dit is niet de verantwoordelijkheid van Xplore the North NV.
Wij bezorgen je na boeking een praktisch reismagazine met alle praktische tips voor je reis, samen met een handige checklist zodat je alles tijdig in orde kan brengen voor je reis en steeds bij ons terecht kan met vragen. Hieronder bundelen we alvast enkele veelgestelde vragen.
Veelgestelde vragen over corona en reizen
Ben je ziek op het moment van vertrek?
Het is niet de bedoeling dat je op reis vertrekt als je symptomen vertoont. Zo breng je niet alleen jezelf, maar ook andere reizigers in gevaar. Als je over een geldige annuleringsverzekering beschikt, kan je hier uiteraard op terugvallen om de reis (ook last minute) te annuleren. We voegen deze annuleringsverzekering graag toe op het moment dat je de reis boekt.
Wat als de bestemming een negatieve coronatest vraagt aan inkomende reizigers?
In dat geval kan er veilig gereisd worden en word je verondersteld zelf voor deze negatieve coronatest te zorgen. We brengen je tijdig op de hoogte dat je een coronatest moet voorleggen. Wil je de reis annuleren omdat een negatieve coronatest noodzakelijk is? Dan gelden onze annuleringsvoorwaarden. Test je positief? Dan is kosteloos annuleren mogelijk volgens de voorwaarden van jouw annulatieverzekering.
Wat als quarantaine verplicht is op moment van vertrek?
Als je verplicht bent om in quarantaine te gaan op de bestemming hoef je niet af te reizen. In geval van een verplichte quarantaine bij aankomst op je reisbestemming gaan we ervan uit dat je niet zal reizen. In dit geval wordt de reis geannuleerd. In geval van een verplichte quarantaine bij thuiskomst ligt de keuze bij jou of je afreist of niet. Quarantaine bij thuiskomst is geen reden waardoor de reis door ons geannuleerd zal worden. Je kan ons steeds contacteren indien je niet wenst af te reizen in dit geval, we bekijken dan de mogelijkheid om je reis te verplaatsen naar een latere datum.
Wat als reisrestricties veranderen als ik reeds ter plaatse ben?
In dat geval bekijken we of je reis op een veilige manier afgewerkt kan worden. We verlenen bijstand en zijn 24/7 bereikbaar. We zorgen voor repatriëring als dit nodig zou zijn.
Belangrijk om te weten:
Je bent als reiziger zelf verantwoordelijk voor het al dan niet afsluiten van een reisverzekering. We raden je aan om je correct en volledig te verzekeren, gezien de onzekere situatie. Bekijk op voorhand goed over welke dekkingen je verzekering beschikt. We helpen graag met ons advies en met geschikte polissen, zo hoef je je geen zorgen te maken over financiële risico’s.
In ons aanbod:
- Allianz annuleringsverzekering aan 6.3% van de reissom: Dekt de kosten als je ziek valt voor afreis en bezorgt je financiële compensatie voor niet-genoten services wanneer een vervroegde terugreis noodzakelijk is.
- Allianz bijstandsverzekering aan € 10.5 per persoon per dag: Dekt je medische kosten als je ter plaatse ziek wordt of als je vervroegd naar huis dient terug te keren.
- Ook jaarformules waarbij annulering en bijstand gecombineerd worden zijn mogelijk.
Contacteer ons vrijblijvend voor meer informatie of om de volledige polisvoorwaarden en -dekkingen te verkrijgen.